OndernemenTips

Black Friday & Cyber Monday breken e-commerce records

Black Friday Sales! Sinds enkele jaren kan je er als winkelier niet meer omheen. Terwijl het voor ons vroeger nog een lachwekkend YouTube fenomeen was uit Amerika, is het nu meer dan ooit een real deal. 

Wat is het precies? 

Black Friday wordt traditioneel gevierd de dag na Thanksgiving en valt op de 4e vrijdag van november. Fysieke maar ook online winkels doen ongeziene kortingen en producten worden verkocht aan dumpingprijzen. Koopjesjagers kijken het hele jaar uit naar deze dag, strak van de adrenaline gaan ze op zoek naar de beste koopjes. Het is het commerciële startschot voor kerstmis en alle aankopen die daarmee gepaard gaan. Online breekt Black Friday jaar na jaar verkooprecords en tijdens de pandemie piekten op Black Friday de online transacties op fenomenale wijze. Cyber Monday is dan weer de online reactie op Black Friday, ook de pure players wilden een stukje van de taart. En van Cyber Monday, stappen we vlotjes over naar Black Week. Als ‘t maar verkoopt, nietwaar? 

Wat kan jij doen als webshopeigenaar? 

Wat kan jij doen als webshopeigenaar

Wat kan jij doen als webshopeigenaar om de Black Friday Rush tegemoet te komen? Hoe bereik je een topverkoop? E-mailmarketing komt uit de bus als de meest effectieve marktingtool om je Black Friday promoties in de kijker te zetten. Maar vergeet natuurlijk ook de socials niet. De beste tip die we je kunnen geven? Begin vandaag nog te brainstormen over content, als je daar nog niet mee begonnen was. Je hebt het hele jaar tijd gehad om uit te testen wat werkt en wat niet, nu is het jouw moment om te shinen en je beste content en promotie ideeën naar boven te halen. Naast straffe content en aantrekkelijke promoties kan je ook uitpakken met verleidelijke betaalmogelijkheden zoals achteraf betalen, om twijfelaars in no time over de schreef te trekken. 

AfterPay 

Had je nog niet van AfterPay gehoord? Rep je dan als de bliksem naar de website van een betaalprovider en bekijk de mogelijkheden van deze manier van betalen. Je klanten betalen pas als ze de producten hebben ontvangen, en jij? Jij bent altijd zeker van betaling in geval van wanbetalers. Bovendien wordt er standaard een risicocheck uitgevoerd, handig zeg je? Reken maar! Want AfterPay is een zegen voor webshops en vooral op dagen als Black Friday sla je als webshop hiermee een slag. Dankzij de pandemie hebben meer mensen hun weg in online aankopen gevonden. Lucky you, want dat betekent meer potentiële klanten voor je webwinkel, waar wacht je nog op? 

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button