Marketing

Hoe interessant is Google’s zoeknetwerk voor jouw onderneming?

Het is vandaag de dag op meerdere manieren mogelijk om online te adverteren. Voor het merendeel van de bedrijven geldt echter dat ze daarvoor vooral kijken naar Google’s zoeknetwerk. Natuurlijk is Google in eerste instantie vooral bekend omwille van haar zeer populaire zoekmachine. Dat is echter niet alles. Daarnaast heeft de Amerikaanse zoekgigant namelijk ook nog een indrukwekkend zoeknetwerk waar jouw bedrijf in kan verschijnen. Zou je hier graag meer over te weten willen komen? Dan nodigen we je graag uit om je even te gaan verdiepen in de informatie die we voor jou op een rijtje hebben gezet op deze pagina.

Hoe kan je adverteren met Google?

De inleiding van deze pagina heeft het eigenlijk al een beetje aangegeven. Heel wat mensen denken dat adverteren in Google altijd betekent dat de advertenties zullen verschijnen in de zoekmachine. Dat hoeft echter niet altijd zo te zijn. In principe maken we dan ook een onderscheid tussen:

  1. Advertenties in de zoekmachine Google;
  2. Advertenties die via Google Adwords op relevante websites verschijnen;

Ook een combinatie van beide bovenstaande mogelijkheden is uiteraard mogelijk. Hou er daarbij ook rekening mee dat de mogelijkheden voor adverteren bij Google ook verschillend kunnen zijn tussen websites en webshops. Voor deze laatste bestaat er namelijk bijvoorbeeld ook Google Shopping. Met behulp van dit systeem kan je rechtstreeks in onder meer de zoekmachine zelf bepaalde producten gaan aanbieden aan potentiële klanten.

Relevantie als belangrijkste troefkaart

Wanneer je los van het internet gaat adverteren is het in de praktijk nagenoeg onmogelijk om op voorhand precies te bepalen hoe relevant de media zijn waarin je advertentie wordt getoond. Bovendien is het ook zo dat het ongelofelijk lastig is om te bepalen wie je advertentie allemaal te zien krijgt en wie niet. Eigenlijk kunnen we stellen dat dit misschien wel de belangrijkste troefkaart is waar Google’s zoeknetwerk over beschikt.

Op het moment dat je gaat adverteren via het zoeknetwerk van Google is het mogelijk om duidelijk te bepalen wat de meest relevante zoekwoorden voor jouw bedrijf zijn. Aan de hand van deze zoekwoorden wordt er dan bepaald wanneer en bovendien ook waar jouw advertenties worden weergegeven. Dat is iets waar je bij adverteren los van het internet eigenlijk alleen maar van kan dromen.

Toegankelijke manier van (online) adverteren

Een belangrijke troef die eigenlijk geldt voor online adverteren in het algemeen is terug te vinden in het toegankelijke karakter waarover ze beschikt. Voor adverteren los van het internet geldt veelal dat je rekening moet houden met ongelofelijke bedragen of investeringen. Dat is gelukkig niet het geval bij adverteren via het internet. Je betaalt dan als ondernemer eigenlijk per klik of per x aantal weergaven. Deze werkwijze zorgt er voor dat je als bedrijf altijd bent verzekerd van twee belangrijke voordelen:

  1. De mensen die je advertentie te zien krijgen zijn er meer dan waarschijnlijk ook echt in geïnteresseerd;
  2. Ook met een beperkt budget is het perfect mogelijk om via het internet te adverteren;

Google’s zoeknetwerk benut eigenlijk perfect alle voordelen die online marketing met zich meebrengt. Wil je dus met andere woorden niet wachten op het effect van SEO of zoekmachineoptimalisatie? Zou je graag in tussentijd voor je bedrijf reeds een bepaalde marktpositie willen verwerven? Dan zal je kunnen vaststellen dat adverteren in het zoeknetwerk van de Amerikaanse zoekgigant Google je daar absoluut bij kan helpen.

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button